About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

Van koel naar warm, verder dan de kraan alleen. Hoe reclame jongeren kan aanzetten tot meer doe-het-zelven

2020
Van Roosendael, Stephen
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
"Van koel naar warm, verder dan de kraan alleen." refereert naar de oplossing op mijn vraag: -Hoe kan reclame jonge mensen aanzetten tot meer doe-het-zelven? Deze vraag poog ik te beantwoorden met mijn onderzoek. Millennials hebben gaten in hun kennis over doe-het-zelven. De maatschappij hecht minder belang aan handwerk dan vroeger, voornamelijk omdat dit wordt overschaduwt door de alsmaar groeiende aanwezigheid van technologie. Millennials huren meer en het duurt langer voordat ze een eigen woning kopen, wat de mogelijkheid tot doe-het-zelven beperkt. Ze zijn gewend snel antwoorden te vinden op het internet en daarom hebben ze weinig geduld om duidelijke instructies te vinden. Ze geven op en ze halen een klusjesman, of papa erbij. Er is nog geen campagne lopende geweest dat dit probleem rechtstreeks heeft aangekaart, daarom heb ik dit wel gedaan. Ik wil mijn doelgroep: nestverlaters, aan het klussen krijgen via een gerichte reclamecampagne. Dankzij de hulp van een team charmante vakmensen leert mijn gekozen klant: Bosch, nestverlaters bij het klaren van 'die schijnbaar onmogelijke DIY-klus’ te klaren. Dit team is actief op Facebook en YouTube om de doelgroep te bereiken. Ze communiceren in een herkenbare, familiaire toon dat wordt doorgetrokken doorheen de rest van de campagne. Van een koele hoop campagnes uit mijn vooronderzoek ben ik een vernieuwende, warme richting uitgegaan die nestverlaters aanzet de handen weer uit te mouwen te steken om die kraan weer aan het werken te krijgen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 964 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Van Roosendael, S. (2020). Van koel naar warm, verder dan de kraan alleen. Hoe reclame jongeren kan aanzetten tot meer doe-het-zelven. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154a9e23a0609.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer