Samenvatting : Een stage is dé manier om van een “studente marketing” een echte “marketeer” te maken. Dit
stagerapport is geschreven in het kader van de geïntegreerde stage die ik bij “UNIZO, de unie voor
zelfstandige ondernemer” heb gelopen gedurende een periode van zes maanden. Dankzij deze stage
heb ik de kans gekregen om mijn theoretische kennis van de afgelopen drie jaar, toe te passen in de
bedrijfswereld.
Persoonlijk vond ik de stage die ik bij UNIZO heb mogen lopen een unieke en leerrijke ervaring. Op
deze manier heb ik ontdekt welke richting ik in het professionele leven wil uitgaan. Kortom, dit was de
kans bij uitstek om te achterhalen of dit de uitgestippelde weg was.
Het takenpakket bij UNIZO-Limburg was zeer gevarieerd en interessant. Ik heb aan meerdere zeer
interessante projecten mogen werken, waardoor er voldoende variatie in mijn stage zat, en de
uitdaging steeds hoog bleef. Het grootste gedeelte van mijn stage heb ik dhr. Buteneers bijgestaan
voor de verschillende projecten binnen belangenbehartiging.
Als onderwerp van mijn stagerapport heb ik gekozen voor “events in de zakelijke wereld”. Tijdens mijn
stageperiode ben ik het meest actief geweest met het organiseren en plannen van afspraken,
vergaderingen, het voorbereiden van de ondernemersreis naar New York, de roadshow en het
opstellen van een exportplan.
Dit stagerapport bestaat uit 3 delen, nl.: het algemene stagerapport, het talenrapport en de bijlagen.
Het belangrijkste rapportthema waarvoor ik gekozen heb is de startersservice. Met onder andere “de
roadshow”, deze evenement ging door op donderdag 13 maart in Centrum Duurzaam Bouwen in
Heusden-Zolder. Dit evenement heb ik van de begin- tot de eindfase kunnen meemaken. Verder heb
ik de dienst startersservice bijgestaan met de Graydon actie, startleningen van ondernemingen,
belacties en de diploma happening van Syntra.
Vervolgens komt het tweede rapportthema waarvoor ik gekozen heb, namelijk “het exportplan”. In
deze onderdeel wordt er toegelicht hoe ik een exportplan heb opgesteld voor een bedrijf die wil
exporteren naar Frankrijk.
In het tweede deel van het rapport heb ik de talenrapporten samengesteld. Dit zijn de opdrachten die
ik in het Duits, Engels en Frans heb gemaakt.
Dankzij deze stage heb ik meer inzicht gekregen in de manier waarop het marketingbeleid in de
praktijk wordt toegepast. Ik vond het uiterst interessant om de marketingtheorie, die we zagen in de
lessen marketing, toe te passen op de organisatie UNIZO.
TREFWOORDEN:
-business-to-business
-events
-starters
COLLATIE:
stagerapport: 81 pagina’s
talenrapport: 25 pagina’s
bijlagen: 69 pagina’s
STAGEPLAATS:
Bedrijfsnaam: UNIZO-Limburg
Straat en nummer: Maastrichtersteenweg 254/3
Postcode: 3500
Gemeente: Hasselt
STAGELECTOR(PXL): mevrouw Katrien Weytjens
STAGEMENTOR(bedrijf): de heer Patrick Buteneers
CONTACT: meldademir@live.be |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Demir, M. (2014). Events in de zakelijke wereld.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ff764409f2.
|