About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Pimp My Actua

2015
Spaas, Tom
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
“Actualiteit is saai!”. “Ik ken daar niks van.” “Baah, actualiteit!” Zijn dit de woorden van je leerlingen? Dringend tijd om hier verandering in te brengen.

Iedere dag worden leerlingen geconfronteerd met actualiteit. Op een zinvolle manier dit gegeven in de les PAV integreren is niet altijd evident. Echter zijn veel leerlingen ervan overtuigd dat actualiteit boeiend en leerzaam kan zijn, maar wat is actualiteit, waar vinden we actualiteit, welke redenen zijn er om de actualiteit een plaats te geven in de lessen en hoe kunnen we die actualiteit dan aanbieden aan de leerlingen?

Door kranten, televisie, sociale media, enzovoort komen we op ieder moment in aanraking met actualiteit. Deze bepaalt ons dagelijks handelen, het kan gevolgen hebben voor de toekomst en we kunnen er lessen uit trekken. Bovendien kan actualiteit heel leerrijk en motiverend zijn voor leerlingen. Actualiteit is een mogelijkheid om bepaalde thema’s aan te brengen en te verduidelijken. Je werkt dus voortdurend aan functionele vaardigheden.

Leerlingen actief betrekken bij het verwerken van actuele feiten is de rode draad van dit project. Daarom heb ik voor dit afstudeerproject ‘de actualiteitspilaar’ uitgewerkt.

Neem dit eindwerk bij de hand en ontdek hoe de actualiteitspilaar de actualiteit integreert in de lessen op een educatieve, aantrekkelijke en vooral actieve manier.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2896 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Spaas, T. (2015). Pimp My Actua. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3270b07c2189.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer