About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Groeimindset stimuleren bij oudste kleuters

2022
Van Aerschot, Jolien
Educatieve bacheloropleiding voor kleuteronderwijs

Samenvatting :
Vanuit eigen interesse en in samenspraak met mijn stageschool kwam ik tot het te
onderzoeken onderwerp 'Groeimindset’. Tijdens het onderzoeken van dit onderwerp heb ik
me kunnen verdiepen in de theorie en heb ik aansluitend ontwerpen gecreëerd om in de
klaspraktijk bij de oudste kleuters toe te passen. Ik wil de groeimindset bij kleuters stimuleren
zodat ze leren omgaan met tegenslagen en falen. Waardoor ze niet opgeven maar verder
kunnen ontwikkelen in hun leren. Onze mindset is belangrijk omdat we doorheen ons leven
af en toe moeilijke periodes moeten trotseren. Om dit te kunnen doen hebben we die
groeimindset nodig.
Vanuit mijn literatuurverkenning ben ik tot de onderzoeksvraag gekomen: 'Hoe kan ik bij de
kleuters van de derde kleuterklas een groeimindset stimuleren tijdens activiteiten?’. Om deze
vraag te beantwoorden heb ik onderzocht wat groeimindset is, welke methodieken en
manieren er zijn om groeimindset te benaderen en hoe we deze mindset kunnen herkennen.
Hierdoor heb ik bijgeleerd hoe ik als leerkracht kleuters kan helpen om niet-helpende
gedachten om te zetten naar helpende gedachten. Mede door ontwerpen te maken heb ik
kleuters weten te sturen naar een groeimindset. Ook trachtte ik de leerkrachten van mijn
stageschool te prikkelen om met deze mindset aan de slag te gaan door hen te informeren
en te inspireren. Mijn ontwerpen zijn divers zodat we te allen tijde de kleuters gericht kunnen
sturen naar de groeimindset.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Van_Aerschot_Jolien-Bachelorproef.pdf 8 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 514 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Van Aerschot, J. (2022). Groeimindset stimuleren bij oudste kleuters. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af64b00181af68daf000c5.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer