Samenvatting : Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de taalvaardigheid van de leerlingen in het secundair onderwijs zienderogen achteruitgaat. Hoe komt dit? En nog belangrijker, wat kunnen we hieraan doen? Leerlingen kunnen enkel hun taalvaardigheid verbeteren mits ze enig inzicht hebben in het taalsysteem. Zinsontleding is een belangrijk gegeven binnen het taalsysteem en draagt onder meer bij tot de taalontwikkeling van leerlingen. Veel leerkrachten Nederlands ervaren echter problemen bij het aanbrengen van deze leerstof. Daarnaast vinden leerlingen zinsontleding doorgaans moeilijk, ingewikkeld en saai. Deze bachelorproef gaat na hoe leerkrachten zinsontleding via activerende werkvormen en spelvormen kunnen aanbrengen bij de leerlingen van de eerste graad A-stroom. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Donné, L. (2019). Zinsontleding…dat is kinderspel!.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f60dc30a85.
|