About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Hoe kan je kinderen met dyscalculie ondersteuning bieden via een IOS spel?

2016
Dirix, Joost
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
Hoe kan je kinderen met dyscalculie ondersteuning bieden via een iOS spel? In mijn masterproef en de daar bijhorende scriptie ga ik opzoek naar mogelijke behandelingen van dyscalculie om deze om te gieten in een spel voor de iPad/iPhone. Dit doe ik eerst aan de hand van een onderzoek naar dyscalculie. Wat deze stoornis inhoudt, wat de oorzaken en symptomen zijn en ten slotte hoe het behandeld kan worden. Dit aan de hand van wetenschappelijke artikels. Vervolgens gaan ik verder met een onderzoek naar spellen. Wat is de technische inhoud van een spel? Dankzij het bestuderen van allerhande game mechanics, kom ik te weten wat er zorgt voor interactie tussen speler en spel. Enkele voorbeelden van de toepassing van game op dyscalculie haal ik uit analyses van bestaande spellen gericht op deze stoornis. Voorbeelden van de effectieve toeppassing en gebruik van userinterface worden dan weer gehaald uit de populairste iOS spellen op de markt. Ten slotte kom ik hierdoor op een goed beeld van hoe ik mijn spel in de masterproef moet uitwerken.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1814 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Dirix, J. (2016). Hoe kan je kinderen met dyscalculie ondersteuning bieden via een IOS spel?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5aabebe1e5e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer