About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

#MakeYourClass. TikTok als leermiddel

2021
Adriaens, Maja
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Technologie evolueert voortdurend en doordringt onze maatschappij. Zo sijpelen sociale media ook in ons sociaal leven. Om authentiek onderwijs te bieden, gaan leerkrachten regelmatig mee in de hypes om zo hun leerlingen te boeien. TikTok is één van deze recente en populaire hypes, het vormt de kern van deze bachelorproef.

Het sociale medium TikTok werd onderzocht op verschillende gebieden waaronder het ontstaan, de typerende kenmerken en de mogelijke valkuilen. Daarnaast werd er een expertpanel gecreëerd via het medium Facebook om de algemene kijk van leerkrachten op TikTok in de klas in kaart te brengen. Ook vond er een verdiepende bevraging plaats bij leerkrachten secundair onderwijs over de mogelijkheden van TikTok als (digitaal) leermiddel. Na grondig onderzoek bleek dat het inzetten van TikTok als leermiddel in het onderwijs zowel voor – als nadelen heeft. Een belangrijke factor om het sociale medium te gebruiken, blijkt de educatieve (meer)waarde van een TikTok. Via de ontwikkelde kijkwijzer en website kunnen leerkrachten hiermee aan de slag.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
MakeYourClass_TikTokAlsLeermiddel_MajaAdriaens.pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 941 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Adriaens, M. (2021). #MakeYourClass. TikTok als leermiddel. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a85edf6017a865c37642304.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer