Abstract : De leerlingenpopulatie in het huidige onderwijs wordt steeds multicultureler. Vlaamse leerlingen komen dus meer en meer in contact met andere culturen.
Maar wat weten zij nog over hun eigen kunst en cultuur?
In deze bachelorproef gaan we op zoek naar het belang van kennis over de eigen kunst en cultuur. Bovendien onderzoeken we op welke manier we jongeren uit de eerste graad B-stroom kunnen motiveren voor de eigen kunst en cultuur. Zowel Vlaamse als Russische pedagogen werden geïnterviewd en ook leerlingen uit de eerste graad B-stroom werden bevraagd. De huidige handboeken muzische vorming uit zowel het basisonderwijs als het secundair onderwijs werden onder de loep genomen.
Het resultaat is een workshop van één dag waarin we jongeren uit de eerste graad B-stroom laten kennis maken met verschillende aspecten van de Vlaamse kunst en cultuur.
Er wordt geconcludeerd dat om geen vreemdelingen van de eigen kunst en cultuur te worden, is het erg van belang om de eigen kunst en cultuur te bestuderen.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Lakhtina, E. (2018). Wereldberoemde Vlaamse kunst in de Vlaamse school. Hoe jongeren voor eigen kunst en cultuur motiveren?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a821632a655d016440b6d7400872.
|