About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren
ETD
Titel : Hoe kan een organisatie jongeren sensibiliseren rond Rilatine door gebruik te maken van geur en smaak als beïnvloeders
Auteur :
Laeremans, Brecht
Samenvatting : De laatste jaren stijgt het recreatief gebruik van Rilatine bij jongeren. Verrassend genoeg bestaan hier nog geen sensibiliseringscampagnes rond. Gelet op de omvang van deze problematiek, wordt er in deze masterscriptie enkel gefocust op studenten in het hoger onderwijs. Hier wordt Rilatine vaak gezien als een relatief onschuldige manier om de concentratie te verhogen. Toch zijn er tal van ongezonde bijwerkingen waar men zich meestal niet bewust van is. Het is echter zo dat studenten tijdens de blok vaak wanhopig waardoor ze sneller bereid zijn om niet enkel hun mentale maar ook fysieke gezondheid op het spel te zetten voor betere resultaten.

Na wat onderzoek over dit onderwerp bleek dat er een vrij onbekend alternatief bestaat om het geheugen en de concentratie te bevorderen: geur en smaak.
Deze zintuigen kunnen niet enkel zorgen voor een betere concentratie maar kunnen ook van pas komen bij een aantal andere veel voorkomende problemen die studenten ondervinden zoals stress en vermoeidheid. Dit werd dan ook meteen de insight voor deze campagne.

Na het vergelijken van mogelijke klanten en een studie van de doelgroep werd beslist om de campagne vanuit een merk te voeren dat zelf bekend staat als oppepper, Starbucks. Zij hebben reeds een grote digitale aanwezigheid waarmee ze de doelgroep kunnen bereiken en de mogelijkheid om met geur en smaak te werken. Op basis van wetenschappelijk onderzoek werden een aantal smaken en geuren gekozen die elk op hun eigen manier de mentale en fysieke gezondheid van de studenten kunnen bevorderen.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2022
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Laeremans_Brecht_PDF fulltext.pdf 7 MB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Masterscriptie
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Master of Arts in de beeldende kunsten
Niveau : Master
Optie : Grafisch ontwerp - Reclamevormgeving
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-MAD
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 29/06/2022 14:48
Laatst gewijzigd : 22/11/2022 19:11
Collecties :
Grafisch ontwerp
11700681
2022
Aantal keer bekeken : 396
Aantal keer gedownload : 119
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer