About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Spelbegeleiding UZ Leuven: van SWOT tot hernieuwde visie. Een praktische toets vanuit de theorie van Kotter

2015
Machiels, Jo
Bachelor in het zorgmanagement

Samenvatting :
Een SWOT bij de spelbegeleiding van UZ Leuven bracht aan het licht dat er nood was aan een vernieuwde visie rond spelbegeleiding over de verschillende pediatrische diensten heen, waar iedereen zich in kon vinden. Oorspronkelijk blind gestart, werd kort de projectstart voor de veranderingstheorie van John Kotter gekozen om het project tot een goed einde te kunnen brengen.
Na een theoretisch onderbouw wordt in de verhandeling uitgebreid aandacht besteed aan de verschillende stappen die bij het project doorlopen werden en in hoeverre Kotter in deze stappen terug te vinden is. Aansluitend worden nog aanbevelingen geformuleerd voor het verdere verloop van het project. Tot slot wordt een kritische reflectie gedaan op het project tot dusver.
Een veranderproject vraagt veel tijd, energie en organisatie. Daarbij dient veel aandacht besteed te worden aan elk van de te doorlopen stappen. Kotter is slechts één verandertheorie. Openstaan voor andere theorieën en het beste van elke theorie bundelen, zorgt waarschijnlijk voor een efficiënter proces en mogelijks een beter eindresultaat.

TREFWOORDEN: spelbegeleiding, Kotter, veranderingsmanagement

COLLATIE: 34 pagina's, 2 bijlagen

INHOUDSDESKUNDIGEN: Sophie Vaneeckhout, verpleegkundig manager '˜Groei en reproductie', UZ Leuven; Trui Vercruysse, kinderspycholoog, UZ Leuven

CONTACT: tazz_maniack@hotmail.com

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
BP 7e druk 17-05-2015.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 6014 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Machiels, J. (2015). Spelbegeleiding UZ Leuven: van SWOT tot hernieuwde visie. Een praktische toets vanuit de theorie van Kotter. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Healthcare.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c327e608f440f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer