Samenvatting : Onderzoek toont aan dat de intrinsieke motivatie van leerlingen beduidend afneemt tussen de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Dat is het moment waarop het kind grote sprongen in z’n leerproces kan maken. Bewegen heeft echter een positieve invloed op deze motivatie. Mijn doel van deze bachelorproef is dan ook om leerkrachten uit het basisonderwijs, aan de hand van een inspiratiegids, te inspireren op het gebied van bewegingsintegratie om zo de motivatie van leerlingen te behouden of beter, te verhogen. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Bos, L. (2020). Motiverend lesgeven door bewegingsintegratie. Motiveren is bewegen, en omgekeerd!.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217d54649d017d5734fa68002e.
|