Abstract : Autiworld is een serious game dat als doel heeft mensen met autisme beter te leren begrijpen op een interactieve manier. Dit artikel behandelt echter alleen hoe dat ik Autiworld visueel in beeld heb gebracht. Hierbij zal er alleen besproken worden over de conceptfase van het spel. De ontwikkelingsmethode tijdens de ontwerpfase bestaat uit verschillende brainstormsessies. De beslissingen die genomen werden binnen de sessies werden vanuit Leuven nagekeken en beoordeeld door een ander team dat een bredere kennis heeft over deze aandoening.
Het artikel volgt hetzelfde verloop als hoe we het spel hebben ontworpen. Er wordt in het hoofdstuk ‘level proces’ besproken vanuit welk standpunt we vertrokken zijn en hoe dat we uiteindelijk de verschillende ruimtes in het spel een identiteit hebben gegeven. Vervolgens vertel ik in het hoofdstuk ‘level design’ over hoe dat ik de verschillende ruimtes in beeld heb gebracht. Tenslotte zal er in de volgende twee hoofdstukken meer beknopt gesproken worden over de mechanics en de interface die ook een belangrijke rol spelen in het ontwerp van Autiworld.
Dit artikel zal je hoofdzakelijk vertellen met welke elementen we rekening hebben moeten houden tijdens het ontwerpen van een spel omtrent autisme. Omdat er alleen nog gesproken wordt over de ontwerpfase is er geen eindresultaat mogelijk dat kan aanwijzen of dat de keuzes die we gemaakt hebben correct zijn.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Hernandez Resseler, C. (2015). De problematiek van autisme op visuele en interactieve wijze.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215383c81001542daa01880186.
|