About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren
ETD
Titel : Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?
Auteur :
Vancraywinkel, Frederik
Samenvatting : Een informaticaleerkracht moet in mijn ogen meer zijn dan iemand die enkel kennis overbrengt aan zijn leerlingen. Hij of zij moet ook de rol vervullen van onderzoeker en vakinhoudelijk expert en moet de leerlingen en andere leerkrachten uitdagen om meer met informatica te doen dan enkel de strikt noodzakelijke elementen uit het leerplan.

We moeten deze praktische kennis van alles wat informatica- en applicatiegerelateerd is ook proberen meer en meer te integreren in de andere vakken en ook in uitstappen. Vandaar de volgende onderzoeksvraag:
hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip? Maar wat is augmented reality? En wat is goed onderwijs anno 2015 eigenlijk? Deze antwoorden en antwoorden op vele andere vragen vindt u in dit afstudeerproject.

Augmented reality (AR) is een recente technologie, maar zeker de jonge generatie kent deze waarschijnlijk al. Leerlingen die in 2015 aan hun middelbare school beginnen zijn quasi opgegroeid met apps, smartphones, tablets, enzovoort. Zoals we als leerkrachten en opvoeders in spe wel weten zijn deze kinderen haast vergroeid met moderne gadgets. Zou het onderwijs hier dan kunnen op inspelen? Zouden de leerlingen hier baat bij hebben? Ik persoonlijk denk het wel, maar wie ben ik. Laten we het gewoon samen eens bekijken.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2016
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Afstudeerproject
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie : PAV - Informatica
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 07/07/2016 14:14
Laatst gewijzigd : 27/10/2016 20:22
Collecties :
Secundair onderwijs
2016
3260049
Aantal keer bekeken : 2155
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer