Samenvatting : In mijn onderzoek focus ik mij op de invloed die reclamefilm onderging door het toepassen van branded content en hoe hierdoor een nieuw experimenteel medium ontstond: fashion film. De reclameboodschap verdwijnt en maakt plaats voor vormgeving en verhaal. De reclamefilm wordt net als film een moment voor escapisme waarbinnen alles mogelijk lijkt. Ik onderzoek hoe filmtechnieken kunnen helpen met het versterken van een link met het label zonder dat deze een negatieve invloed heeft op de creatieve uitwerking. In mijn praktijkonderzoek vertaal ik modehuis Maison Martin Margiela, een label dat de parameters van mode zowel op artistiek en commercieel vlak herbekijkt, naar film. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Swijns, T. (2014). FASHION FILM. Onderzoek naar het artistieke karakter van de reclamefilm: hoe branded content zorgt voor ruimte voor experiment.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ac753351e6e.
|