About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Dutch for specific purposes

2015
Steegmans, Robby
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Dit afstudeerproject kwam tot stand tijdens onze laatste twee jaar aan de lerarenopleiding van de Provinciale Hogeschool Limburg in het kader van internationalisering voor buitenlandse Erasmusstudenten. Wij hebben ons toegespitst op de opleidingen Ergotherapie en Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie.
Uit Joris zijn ervaringen weet hij dat buitenlandse Erasmusstudenten die in het departement Healthcare komen geen kennis hebben van het Nederlands. Op dit moment bestaat er geen afstandsmodule om deze leerlingen voor te bereiden op hun stage hier in Limburg. Daarom kregen wij de vraag om een afstandsmodule te ontwikkelen die zowel algemeen vormend als vakspecifiek Nederlands aanbiedt.
Voor het algemeen vormend gedeelte hebben we zelf didactisch materiaal ontwikkeld in de vorm van Hot Potatoes-oefeningen. Hierbij hebben we ons gebaseerd op de didactiek die gebruikt wordt bij het aanleren van het Nederlands als tweede taal. We prikkelen de studenten op motiverende manier door gebruik te maken van het visuele en auditieve aspect. Voor de evaluatie van de oefeningen hebben we gebruik gemaakt van de dienstverlening van “Hotpotatoes.net”. Dit fungeert als host, virtuele leeromgeving en procesgerichte evaluatie.
De studenten Ergotherapie en Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie krijgen vakspecifieke woordenschat die vertaald is naar het Nederlands. Dit wordt aangeboden via Pdf-documenten die de studenten kunnen downloaden.
Met deze cursus proberen wij hun een uitgebreid aanbod van onze taal aan te bieden die hen derhalve vakspecifiek helpt, maar ook de “cultuurshock” minder groot maakt door hen te laten proeven van onze Belgische cultuur.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 3137 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Steegmans, R. (2015). Dutch for specific purposes. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c32704e641eab.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer