About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?

2016
Geraerts, Laura
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Samenvatting :
Waarom werken rond het alfabetisch principe in een derde kleuterklas? Wel.. Het werken rond klanken en letters biedt een basis voor het leren lezen in het 1e leerjaar. Ik heb mij de vraag gesteld hoe ik deze letters en hun klanken (het alfabetisch principe) het best aan de kleuters kon bijbrengen. Het resultaat daarvan is zoals het in een kleuterklas hoort te zijn, namelijk: speels en functioneel. Het aanbrengen van de letters en klanken heb ik doorheen verschillende spelvormen en leergebieden ondernomen. Bij het geven van de verschillende leergebieden heb ik alles hetzelfde aangebracht, alleen met het verschil dat er letters in de lessen werden geïntegreerd. De kleuters leerden dus zowel in de hoekenwerking als in de gezamenlijke activiteiten bewust of onbewust verschillende letters bij.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Geraerts_Laura.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4691 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Geraerts, L. (2016). Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c590498909ac.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer