Samenvatting : Dankzij de Europese Unie en de prachtige onderwijsprogramma’s die zij aanbieden, hebben heel veel leerlingen, studenten, leerkrachten, professoren en onderzoekers de kans om een internationale ervaring te beleven.
Met mijn bachelorproef stelde ik vier zaken in vraag. Ten eerste, zijn Europese samenwerkingsprojecten een zinvolle ervaring voor de betrokkenen? Ten tweede, slagen scholen erin om hun resultaten te verspreiden, zodat niet enkel een select groepje rechtstreeks- betrokkenen van het project geniet? Ten derde, slagen scholen erin om de resultaten te blijven gebruiken wanneer het project (al enkele jaren) voorbij is? Ten vierde, welke factoren belemmeren de projectwerking en hoe kan dat opgelost worden?
Als eindresultaat formuleerde ik nog een aantal tips voor startende scholen. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Bouts, V. (2017). De impact van Europese samenwerkingsprojecten op leerkrachten, leerlingen en scholen.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86e86e060693.
|