About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren

2021
Wilms, Steffi
Educatieve bacheloropleiding in kleuteronderwijs

Samenvatting :
'Hoe kan de leerkracht van de jongste kleuters het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren aan de hand van gedragspatronen?’, op deze vraag zocht ik een antwoord tijdens het uitwerken van mijn bachelorproef. Vanuit mijn onderzoeksvraag ontstonden drie thema’s waarmee ik aan de slag ging: de jongste kleuter, diepgaand vrij spel en gedragspatronen.
Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel was het creëren van een middel dat in kaart brengt op welke manier je gedragspatronen kan gebruiken om het spel van de jongste kleuters zowel binnen als buiten te stimuleren. Door foto’s te maken van het spel van de kleuters en tijdens het observeren een focus te leggen op de gedragspatronen, streefde ik mijn onderzoeksdoel na. Ik ging aan de slag in verschillende onderzoekcontexten, zowel binnen in de klas als buiten op de speelplaats. Uiteindelijk creëerde ik twee moodboards en een informatieboekje over de gedragspatronen. Dit ontwerp dient als inspiratie voor andere leerkrachten: inspiratie voor de invulling van de hoeken, maar ook inspiratie voor het stimuleren van het spel op de speelplaats.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Wilms_Steffi-Bachelorproef.pdf 3 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 912 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Wilms, S. (2021). Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a867d69017a867f5328011f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer