Samenvatting : Hoe kan je de Nederlandse taal stimuleren bij anderstalige kleuters en kan je andere activiteiten gebruiken om zo op een speelse manier aan taal te werken? Via een literatuuronderzoek kwam ik er achter dat een veilig klasklimaat een grote rol speelt en dit in combinatie met muziek en drama. In basisschool de Mozaïek in Schaarbeek (Brussel) kon ik mijn activiteiten en muzische kalender uittesten. Gedurende zes weken probeerde ik taal aan te brengen vanuit muzische vorming. Het werd een onvergetelijke ervaring. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Grosemans, M. (2017). Muzisch aan de slag met taal. De Nederlandse taal stimuleren bij anderstalige kleuters.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c873db7ea1cba.
|