About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2016

Les- en leermaterialen op de tablet voor het vak Engels

2015
Beuls, Lennart
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
De tabletcomputer is een handig mobiele computer die zijn weg heeft gevonden in de huizen van meer dan 20 % van de wereldbevolking. De tablet krijgt meer en meer een plaats in de samenleving en in het huishouden. Op vijf jaar tijd is de verkoop van de tablet bijna twintig maal gestegen. In 2013 hadden 700 miljoen bewoners van deze planeet al een tablet. Nu is dat aantal gegroeid tot meer dan één miljard.

Deze studie is op zoek naar hoe de tablet kan geïntegreerd worden in het onderwijs en, meer specifiek, in de les Engels. Dit onderzoek zoekt informatie over de praktische maar ook de technische implicaties van de inzet van de tablet in een klasomgeving. Dit is niet alleen gebonden aan de les engels, maar ook daar waar de tablet een rol kan spelen in elke pedagogische en linguïstische context.

Met meer dan 3,5 miljoen apps in de omloop is het praktisch onmogelijk om op zoek te gaan naar de juiste app die ook taalkundig en pedagogisch in orde is. Daarom berust het onderzoek op de vier pilaren van gericht leren: De app moet actief leren, betekenisvol leren, sociaal interactief leren en betrokken leren bevorderen.

Zodra de juiste app is gevonden, kan de leraar gebruik maken van het TPACK model om een leeromgeving te creëren waar ICT kan geïntegreerd worden in hun onderwijspraktijk.

De bevindingen zijn omgezet naar drie praktijklessen waar er wordt getracht de vragen te beantwoorden. Uit de verschillende apps werd een keuze gemaakt om deze uit te proberen in een lessituatie. Deze lessen Engels werden ook gefilmd en de leerlingen en de vakmentor kregen een enquête om in te vullen over hun bevindingen omtrent de les met de tablet.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2953 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Beuls, L. (2015). Les- en leermaterialen op de tablet voor het vak Engels. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214f97f0f6015022cf3d19003f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer