About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Relationele en seksuele vorming in het secundair onderwijs. Welke noden hebben leerlingen, ouders en leraren van de 2de graad arbeidsfinaliteit in het secundair onderwijs op vlak van relationele en seksuele vorming?

2022
Mertens, Charlotte
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
De bachelorproef gaat over de relationele en seksuele vorming bij de leerlingen in de tweede graad arbeidsfinaliteit of het welbekend BSO. De doelgroep heeft deze soort lessen nodig aangezien hun seksuele carrière in een versneld tempo ontwikkelt ten opzichte van de droomstroom- en dubbele finaliteit. Tijdens het onderzoek ging ik onderzoeken of de huidige lessen relationele en seksuele vorming wel up to date zijn. Het is namelijk belangrijk om de leerlingen wel genoeg geleerd hebben tijdens deze lessen. De leerlingen zouden na de lessen SRV het gevoel moeten hebben dat ze veel informatie hebben. Uit bevragingen leek dit niet het geval te zijn en werd er onderzocht welke thema’s besproken moesten worden tijdens de lessen. Hieruit blijkt dat het men meer wil hebben over de seksuele beleving, seks en relaties op het internet, hygiëne en grenzen aangeven. Het biologische gedeelte wordt vaak uitgebreid genoeg gezien waardoor men geen nood meer heeft aan extra uitleg over de geslachtsdelen, anticonceptie en soa’s.

Aan de hand van al deze informatie heb ik een internetboek ontworpen. Binnen dit boek zitten alle onderwerpen die besproken moeten worden volgens leerlingen, ouders en leraren. Het boek bevat video’s met uitleg over de aanpak van het thema. Dit is bedoeld voor de leraren. Daarnaast bevat het boek allerlei oefeningen die men kan gebruiken tijdens de les. Op deze manier worden de noden van leerlingen, ouders en leraren voldaan.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Charlotte_Mertens_Bachelorproef.pdf 3 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 527 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Mertens, C. (2022). Relationele en seksuele vorming in het secundair onderwijs. Welke noden hebben leerlingen, ouders en leraren van de 2de graad arbeidsfinaliteit in het secundair onderwijs op vlak van relationele en seksuele vorming?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b8d4a30181b8de46d103cb.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer