About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Neuropsychologie in het onderwijs

2022
Verbeeck, Sietske
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Deze bachelorproef gaat over het al dan niet integreren van neuropsychologie in het onderwijs. Het theoretisch gedeelte bestaat uit een grondige literatuurstudie over de neuropsychologie.

Om na te gaan of het zinvol is om dit thema aan te bieden in de klas, werden een aantal leerkrachten bevraagd. Hieruit zijn een aantal interessante inzichten gekomen die in de bachelorproef werden opgenomen.

Voor het praktische deel werden eerst bestaande handboeken geanalyseerd om uit te zoeken in welke mate neuropsychologie reeds geïntegreerd was. Vervolgens werd er nieuw lesmateriaal ontworpen. Dit bestaat uit een lesbundel met bijhorende PowerPoint, dit kan gedownload worden aan de hand van de QR-code die terug te vinden is in de bachelorproef. Er werden verschillende werkvormen gebruikt om de leerlingen te motiveren.

De doelgroep waarvoor de lessen werden ontworpen zijn de leerlingen van de richting 'Maatschappij en welzijn’ van het derde middelbaar.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Verbeeck_Sietske_Neuropsychologie_in_het_onderwijs_2021_2022.pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 511 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Verbeeck, S. (2022). Neuropsychologie in het onderwijs. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b948890181b949b87f000d.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer