About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2022

Het roterende Vlaamse rooster. Welke kansen biedt het roterende lessenrooster uit de internationale school in Barcelona voor het Vlaams onderwijs?

2022
Hanegreefs, Fiene
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Mijn bachelorproef gaat na wat de voordelen van een roterend lessenrooster zijn. Hier kwam ik uitvoerig mee in aanraking tijdens mijn buitenlandse stage in Barcelona, Spanje in het voorjaar van 2022. Ik liep stage op een internationale Amerikaanse privéschool. De school nam twee jaar geleden de beslissing om innoverend te werk te gaan door een acht dagen cyclus te implementeren. Dit roterende rooster brengt heel wat voordelen en opportuniteiten met zich mee. Zo krijgen leerlingen minder vakken per dag en heeft de leraar een langere instructietijd. Ik heb het systeem kritisch geanalyseerd aan de hand van een SWOT-analyse. Vervolgens heb ik gelijkaardige roosters uitgewerkt voor de Juniorcampus te Pelt. Ik werkte lessenroosters uit voor de vier verschillende leerprofielen op deze innovatieve campus.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
EindversieBachelorproef_HanegreefsFiene_2122_(1).pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 475 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Hanegreefs, F. (2022). Het roterende Vlaamse rooster. Welke kansen biedt het roterende lessenrooster uit de internationale school in Barcelona voor het Vlaams onderwijs? . Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af7b66f00620.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer