About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact
ETD
Titel : L’impact de l’emploi de la langue cible en cours de (F)LE en Flandre : bilan et perspectives
Auteur :
Dahrib, Dounia Camille
Samenvatting : Idealiter spreken zowel de leraar als de lerende de doeltaal tijdens de lessen Frans. In de praktijk blijkt het toch niet zo vanzelfsprekend te zijn (zie peilingen, interviews leerkrachten, enquêtes leerlingen). Mijn doel is om zoveel mogelijk Frans te spreken en leerlingen ook zover te krijgen, dit in het kader van betekenisgericht lesgeven.
Een betekenisvolle les met de nodige "tools" (contexten, structuur, communicatie, activiteitsprincipe…) zou het gebruik van de doeltaal met zich meebrengen en vice versa.

VERSION FR
La didactique du français démontre l’importance de l’usage du français en classe de FLE (français langue étrangère) par le professeur ET par l’élève. Sur le terrain, ce n’est pas systématique (cf. les enquêtes en Flandre, les enquêtes auprès de professeurs et d’élèves).
L’objectif : parler et faire parler le français en classe au maximum en donnant des leçons qui ont du « sens » (structure, contexte, communication, activité des élèves…). Donner du « sens » à la leçon de FLE n’implique-t-il pas l’usage du français ? Et l’usage du français ne donne-t-il pas du « sens » à la leçon de FLE ?
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2018
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Camille_Dahrib_(version_finale).pdf 6 MB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Bachelorproef
Taal :
Frans
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie : Frans - Engels
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 08/01/2019 17:10
Laatst gewijzigd : 09/01/2019 22:08
Collecties :
Secundair onderwijs
2018
11502947
Aantal keer bekeken : 4190
Aantal keer gedownload : 1096
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer