About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen  >  PXL-Tech

Zinsontleding…dat is kinderspel!

2019
Donné, Lisa
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de taalvaardigheid van de leerlingen in het secundair onderwijs zienderogen achteruitgaat. Hoe komt dit? En nog belangrijker, wat kunnen we hieraan doen? Leerlingen kunnen enkel hun taalvaardigheid verbeteren mits ze enig inzicht hebben in het taalsysteem. Zinsontleding is een belangrijk gegeven binnen het taalsysteem en draagt onder meer bij tot de taalontwikkeling van leerlingen. Veel leerkrachten Nederlands ervaren echter problemen bij het aanbrengen van deze leerstof. Daarnaast vinden leerlingen zinsontleding doorgaans moeilijk, ingewikkeld en saai. Deze bachelorproef gaat na hoe leerkrachten zinsontleding via activerende werkvormen en spelvormen kunnen aanbrengen bij de leerlingen van de eerste graad A-stroom.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Zinsontleding...dat_is_kinderspel!.pdf 4 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4032 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Donné, L. (2019). Zinsontleding…dat is kinderspel!. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f60dc30a85.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer