Abstract : Deze bachelorproef gaat over het al dan niet integreren van neuropsychologie in het onderwijs. Het theoretisch gedeelte bestaat uit een grondige literatuurstudie over de neuropsychologie.
Om na te gaan of het zinvol is om dit thema aan te bieden in de klas, werden een aantal leerkrachten bevraagd. Hieruit zijn een aantal interessante inzichten gekomen die in de bachelorproef werden opgenomen.
Voor het praktische deel werden eerst bestaande handboeken geanalyseerd om uit te zoeken in welke mate neuropsychologie reeds geïntegreerd was. Vervolgens werd er nieuw lesmateriaal ontworpen. Dit bestaat uit een lesbundel met bijhorende PowerPoint, dit kan gedownload worden aan de hand van de QR-code die terug te vinden is in de bachelorproef. Er werden verschillende werkvormen gebruikt om de leerlingen te motiveren.
De doelgroep waarvoor de lessen werden ontworpen zijn de leerlingen van de richting 'Maatschappij en welzijn’ van het derde middelbaar.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Verbeeck, S. (2022). Neuropsychologie in het onderwijs.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b948890181b949b87f000d.
|