About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Les cours de FLE pour jeunes atteints du syndrome autistique

2015
Meyers, Leen
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Hoe verloopt een les Frans Vreemde Taal wanneer je werkt met jongeren met ASS? Welke moeilijkheden kunnen er zich voordoen? Zijn er verschillen tussen het lesgebeuren in het buitengewoon onderwijs en het regulier onderwijs? Hoe kan je je les Frans aanpassen aan de behoeften van de leerling met ASS? Wij proberen deze vragen te beantwoorden aan de hand van dit afstudeerproject.
Wat kan u concreet terugvinden in deze bundel? Vooreerst gaat de aandacht naar het leerproces binnen Frans Vreemde Taal voor jongeren met het Autisme Spectrum Stoornis (ASS). Zowel ASS als Frans Vreemde Taal worden bekeken vanuit een theoretisch standpunt. Vervolgens worden enkele hypotheses geformuleerd. Dit alles wordt gelinkt aan het Vlaams onderwijs.
Teneinde de theoretische basis af te toetsen, hebben we observaties en interviews gedaan in zowel het BuSO-KIDS als in Kindsheid Jesu (Opleidingsvorm 4) te Hasselt. Hierbij formuleerden we onze vaststellingen en onze conclusies. Bovendien heb ik een concreter beeld gekregen van ASS door gedurende het academiejaar bijles te geven aan een leerling met deze stoornis. U vindt niet enkel mijn waarnemingen maar ook mijn werkbundel terug in dit afstudeerproject.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
LeenMeyers_Les cours de FLE pour jeunes atteints du syndrome autistique.pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 5715 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Meyers, L. (2015). Les cours de FLE pour jeunes atteints du syndrome autistique. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3270694f1f84.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer