Abstract : |
Een SWOT bij de spelbegeleiding van UZ Leuven bracht aan het licht dat er nood was aan een vernieuwde visie rond spelbegeleiding over de verschillende pediatrische diensten heen, waar iedereen zich in kon vinden. Oorspronkelijk blind gestart, werd kort de projectstart voor de veranderingstheorie van John Kotter gekozen om het project tot een goed einde te kunnen brengen.
Na een theoretisch onderbouw wordt in de verhandeling uitgebreid aandacht besteed aan de verschillende stappen die bij het project doorlopen werden en in hoeverre Kotter in deze stappen terug te vinden is. Aansluitend worden nog aanbevelingen geformuleerd voor het verdere verloop van het project. Tot slot wordt een kritische reflectie gedaan op het project tot dusver.
Een veranderproject vraagt veel tijd, energie en organisatie. Daarbij dient veel aandacht besteed te worden aan elk van de te doorlopen stappen. Kotter is slechts één verandertheorie. Openstaan voor andere theorieën en het beste van elke theorie bundelen, zorgt waarschijnlijk voor een efficiënter proces en mogelijks een beter eindresultaat.
TREFWOORDEN: spelbegeleiding, Kotter, veranderingsmanagement
COLLATIE: 34 pagina's, 2 bijlagen
INHOUDSDESKUNDIGEN: Sophie Vaneeckhout, verpleegkundig manager '˜Groei en reproductie', UZ Leuven; Trui Vercruysse, kinderspycholoog, UZ Leuven
CONTACT: tazz_maniack@hotmail.com |