Abstract : In mijn masterproef maak ik reclame voor de Red Dragons, de Belgische nationale volleybalploeg. De ploeg krijgt momenteel aandacht door de prestaties en mijn campagne moet deze aandacht versterken. In de scriptie vergelijk en analyseer ik campagnes die een team promoten zoals ‘de Duiveluitdagingen’. Reclamecampagnes voor sport zijn vooral een recent gegeven. Ze zijn nuttig voor het voortbestaan van de sport. Bovendien kunnen sport en de bijhorende campagnes vandaag een meerwaarde bieden in een maatschappij vol negativiteit. De hedendaagse campagnes bieden interactiviteit op een fysiek en een digitaal vlak: er kan een bijdrage geleverd worden in de campagne die de verspreiding ervan stimuleert. Het resultaat van mijn project is een campagne die een team promoot door de sport zelf te promoten. Dit is nodig omdat volleybal geen populaire sport is zoals voetbal en geen bekende sterspelers heeft. Via de campagne is het de bedoeling dat er meer mensen gaan volleyballen wat zorgt voor meer fans van de ploeg. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Huybrighs, W. (2014). Reclamestrategieën voor sport geïnspireerd door nieuwe technologische mogelijkheden en maatschappelijke veranderingen.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ac49fea1cfc.
|