Samenvatting : Leerlingen uit het lager onderwijs kampen vaker met gezondheidsproblemen door bewegingsarmoede. Ik wil leerlingen meer laten bewegen door bewegingsintegratie toe te passen in de lessen. Met stappentellers kon ik meten hoeveel stappen dat de leerlingen per dag zetten met bewegingsintegratie en zonder. Ik heb een activiteitenbundel ontworpen om leerkrachten uit een zesde leerjaar te ondersteunen in het organiseren van activiteiten rond bewegingsintegratie. Op die manier behalen de leerlingen dezelfde eindtermen en leerplandoelen maar op een speelse, leuke en actieve manier. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
De Braekeleer, E. (2017). Bewegingsintegratie in het lager onderwijs. Bewegend rekenen en taal leren in het 6e leerjaar.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86ef982b09fb.
|