About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?

2016
Vancraywinkel, Frederik
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Een informaticaleerkracht moet in mijn ogen meer zijn dan iemand die enkel kennis overbrengt aan zijn leerlingen. Hij of zij moet ook de rol vervullen van onderzoeker en vakinhoudelijk expert en moet de leerlingen en andere leerkrachten uitdagen om meer met informatica te doen dan enkel de strikt noodzakelijke elementen uit het leerplan.

We moeten deze praktische kennis van alles wat informatica- en applicatiegerelateerd is ook proberen meer en meer te integreren in de andere vakken en ook in uitstappen. Vandaar de volgende onderzoeksvraag:
hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip? Maar wat is augmented reality? En wat is goed onderwijs anno 2015 eigenlijk? Deze antwoorden en antwoorden op vele andere vragen vindt u in dit afstudeerproject.

Augmented reality (AR) is een recente technologie, maar zeker de jonge generatie kent deze waarschijnlijk al. Leerlingen die in 2015 aan hun middelbare school beginnen zijn quasi opgegroeid met apps, smartphones, tablets, enzovoort. Zoals we als leerkrachten en opvoeders in spe wel weten zijn deze kinderen haast vergroeid met moderne gadgets. Zou het onderwijs hier dan kunnen op inspelen? Zouden de leerlingen hier baat bij hebben? Ik persoonlijk denk het wel, maar wie ben ik. Laten we het gewoon samen eens bekijken.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2140 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vancraywinkel, F. (2016). Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c547e9050a02.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer