Abstract : Maskers zijn tegenwoordig zodanig actueel dat ze een ideale aanleiding vormden voor dit praktijkonderzoek binnen het vak Plastische Opvoeding. We komen dagelijks in contact met maskers door verschillende actuele gebeurtenissen en de sociale media. Bovendien bieden ze tal van beeldende mogelijkheden. Er zijn zowel inhoudelijke als actuele linken tussen de maskers en de leefwereld van de leerlingen uit de eerste graad secundair onderwijs. Daarnaast hebben maskers velerlei raakvlakken met artistieke vormgevingsaspecten waarrond er wordt gewerkt binnen een les Plastische Opvoeding.
Er werd een selectie gemaakt van kunstenaars, culturen en volkeren waarin het thema centraal staat. Aan de hand van creatieve lesuitwerkingen in het praktijkboek, kunnen leerkrachten Plastische Opvoeding aan de slag gaan met het thema maskers.
Trefwoorden: plastische opvoeding, maskers, actualiteit, beeldend, secundair onderwijs
Stageplaats : Technisch Heilighart Instituut Tessenderlo & KSDiest eerste graad
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Crahay, A. (2020). Beeldende mogelijkheden van maskers.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171550de701715515825203dc.
|