Abstract : Dit document beschrijft de moeilijkheden en de uitdagingen die een leerkracht in het technisch onderwijs ondervindt als hij op zoek is naar een gestructureerde aanpak voor het ontwikkelen en delen van praktijkopdrachten in de mechanica-afdeling. De opzet is het aanbrengen van een duidelijke leidraad en de digitale integratie om projecten op te stellen die voldoen aan de eisen van de onderwijsvernieuwing. De onderzoeksvragen richten zich op het juiste digitale middel, de verantwoordelijkheid voor de inhoud en de afstemming op de doelgroep. Het onderzoek verzamelt gesprekken met leerkrachten en ta’s, analyseert bestaande projecten en vergelijkt de richtlijnen van KOV. In dit rapport kan je de aanpak, de deelnemers en de geplande stappen met tijdsindicatie terugvinden. Verder wordt er besproken hoe digitale middelen kunnen worden geïntegreerd in de praktijkruimte en welke voordelen dit biedt voor zowel leerlingen als leerkrachten.
Het resultaat van dit onderzoek is een sjabloon dat de leerkracht gebruikt bij de ontwikkeling van een project binnen 2de graad A-finaliteit mechanica.
Dit sjabloon is een startdocument dat al de basiselementen voor een goed uitgewerkt project bevat en tegelijkertijd ruimte geeft of uit te breiden en te differentiëren.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Houben, T. (2023). Projectuitwerking mechanica 2de graad A-finaliteit.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be86ef0188be8aa5b90187.
|