About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

KIDS FITS

2023
Luyten, Els
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
In dit actieonderzoek richtte ik me op het ontwikkelen van werkbare instrumenten om leerlingen van de richting 2/3 BOL (basis organisatie en logistiek) te ondersteunen bij het opzetten en beheren van een winkel in tweedehandskledij.

De focus lag op het identificeren van specifieke taken die de leerlingen al beheersen en taken die extra begeleiding nodig hebben. Zowel leerlingen als leerkrachten waren betrokken bij het proces. Daarnaast richtte het actieonderzoek zich ook op het behalen van de doelstellingen van het handelingsplan

Na het verzamelen van feedback en inzichten werden de ontworpen instrumenten getest en verbeterd om optimaal te voldoen aan de behoeften van de leerlingen.

De ontwikkelde instrumenten omvatten onder andere een kleurenkaart, een maattabel, stappenplannen en maatkaartjes, die visuele en herkenbare instructies bieden aan de leerlingen. Het betrekken van de leerlingen bij het proces van taakbepaling en ontwikkeling van ondersteuningsmiddelen zorgde ervoor dat ze zich erkend en gewaardeerd voelden.
Het succes van het actieonderzoek lag in de eenvoudige en doeltreffende aanpak, waarbij de behoeften en meningen van de leerlingen centraal stonden. Het resultaat was de ontwikkeling van instrumenten die effectief waren in het ondersteunen van het leerproces en bijdroegen aan het behalen van de gestelde doelen, evenals de bevordering van de ontwikkeling en het welbevinden van de leerlingen. Het belang van luisteren naar de behoeften van de leerlingen en werken vanuit een participatieve aanpak werd bevestigd.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 210 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Luyten, E. (2023). KIDS FITS. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be8bef0188be8d19720030.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer