About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

Leerlingen begeleiden als coach om hun doelen te leren reflecteren

2023
Wevers, Jolien
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Deze bachelor proef richt zich tot het begrip reflecteren. Dit is een centraal begrip in onze maatschappij en vandaaruit ook de interesse om dit item onder de loep te nemen en uit te werken. Dit actie-onderzoek werd onderzocht in een innovatieve school in Beringen, A-Maze. Hier wordt er gewerkt vanuit een Scandinavisch onderwijsmodel. Het leerlingengevoel en kennis/kunde van de leerling staat hierbij erg centraal.
Verder gaat dit onderzoek het belang duiden voor zowel de leerlingen als de coachen/leerkrachten. Het is als leerling niet steeds duidelijk waarom een relflectie uitvoeren van groot belang is. Via het uitgewerkt concept is er de mogelijkheid om dit correct aan te leren aan de leerlingen. Een tweede belangrijk item is dan ook dat je duidelijk weet wat je kan doen als coach/leerkracht om een reflectie te begeleiden/ondersteunen.
Door de veelheid aan keuzemogelijkheden om te reflecteren is het dan ook belangrijk om hier een juiste keuze te maken. Vandaar is het belangrijk om een goede begeleiding hierin te krijgen.
Er werd dan ook een handelsgids opgesteld voor de leerkrachten met een allesomvattende poster als hulpmiddel voor de leerlingen en leerkrachten.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 179 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Wevers, J. (2023). Leerlingen begeleiden als coach om hun doelen te leren reflecteren. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188beec150188beef6ec0010b.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer