Abstract : Deze bachelor proef richt zich tot het begrip reflecteren. Dit is een centraal begrip in onze maatschappij en vandaaruit ook de interesse om dit item onder de loep te nemen en uit te werken. Dit actie-onderzoek werd onderzocht in een innovatieve school in Beringen, A-Maze. Hier wordt er gewerkt vanuit een Scandinavisch onderwijsmodel. Het leerlingengevoel en kennis/kunde van de leerling staat hierbij erg centraal.
Verder gaat dit onderzoek het belang duiden voor zowel de leerlingen als de coachen/leerkrachten. Het is als leerling niet steeds duidelijk waarom een relflectie uitvoeren van groot belang is. Via het uitgewerkt concept is er de mogelijkheid om dit correct aan te leren aan de leerlingen. Een tweede belangrijk item is dan ook dat je duidelijk weet wat je kan doen als coach/leerkracht om een reflectie te begeleiden/ondersteunen.
Door de veelheid aan keuzemogelijkheden om te reflecteren is het dan ook belangrijk om hier een juiste keuze te maken. Vandaar is het belangrijk om een goede begeleiding hierin te krijgen.
Er werd dan ook een handelsgids opgesteld voor de leerkrachten met een allesomvattende poster als hulpmiddel voor de leerlingen en leerkrachten. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Wevers, J. (2023). Leerlingen begeleiden als coach om hun doelen te leren reflecteren.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188beec150188beef6ec0010b.
|