Abstract : In mijn masterproef en dit onderzoeksartikel tracht ik uit te zoeken in welke mate ik 'Elektronisch Futurisme’ en Digitale remixcultuur kan gebruiken voor het ontwikkelen van animaties. Op stilistisch vlak tracht ik 'Elektronisch Futurisme’ over te brengen op een illustratieve/grafische stijl. Dit doe ik eerst door uitgebreid te bepalen wat 'Elektronisch Futurisme’ juist is. Wanneer dit gebeurd is ga ik de karakteristieken van 'Elektronisch Futurisme’ overbrengen op de illustratieve/grafische stijl. Deze illustratieve/grafische stijl is vectorieel uitgewerkt. Dit wil zeggen dat de illustraties volledig digitaal uitgewerkt zijn. Er is hier dus geen sprake van handgetekende illustraties. Tijdens het ontwikkelen van de animatiestijl maak ik ook gebruik van non-vectoriële elementen om 'Elektronisch Futurisme’ over te brengen. Op inhoudelijk en structureel vlak maak ik gebruik van digitale remixcultuur om de animaties vorm te geven. De invloed van digitale remixcultuur werd me tijdens mijn onderzoek duidelijk. Daarom ben ik de verdere mogelijkheden er van gaan bekijken.
Als ik in dit onderzoeksartikel voorbeelden aanhaal, probeer ik dit zo veel mogelijk aan de hand van video te doen, omdat ik in de masterproef ook met video/animatie bezig ben. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Van den Wyngaert, H. (2016). Het ontwikkelen van animaties beïnvloed door 'elektronisch futurisme' en digitale remixcultuur.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5aa1d2a1d55.
|