About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Diaweet. Zelfmanagement stimuleren bij schoolkinderen met diabetes

2019
Ruelens, Jona
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
Diabetes type 1 is één van de meest voorkomende chronische ziektes onder kinderen, dewelke zoveel meer omvat dan gewoon minder snoep eten. Het beïnvloedt hun dagelijks leven door onder andere de meerdaagse suikermetingen en nodige aandacht rond voeding. Momenteel nemen veel ouders deze last op zich, toch is het noodzakelijk om deze schoolkinderen zelfmanagement bij te brengen rond hun diabetes zodat ze niet worden beperkt in hun ontwikkeling van hun zelfbeeld en zelfredzaamheid. De conceptuele app Diaweet en bijhorende glucosetracker heeft als doel om deze kinderen op een speelse manier visueel informatie bij te brengen rond hun diabetes. Naast deze informatie worden via de tracker de suikerwaardes ook opgemeten en gedeeld met de ouders. Wanneer de glucosetracker een zorgwekkende suikerwaarde meet, zullen de ouders ook meteen worden verwittigd door het ingebouwde meldingssysteem. Deze biedt de ouders de mogelijkheid om hun kind met een gerust hart te kunnen achterlaten op school of bij vriendjes.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Ruelens.pdf 4 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 3810 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Ruelens, J. (2019). Diaweet. Zelfmanagement stimuleren bij schoolkinderen met diabetes. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216f8eb0df016f8eb552ff000e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer