Abstract : Deze bachelorproef is gebaseerd op het begrip 'onlinehulpverlening’. Het onderzoek vertrekt vanuit CAW Oost-Brabant, vestiging Diest. Een hulpverleningsgesprek gebeurt vooral face-to-face. Doordat we in een digitale samenleving leven, is ook het verlenen van online hulp onmisbaar geworden voor een eerstelijnswelzijnsorganisatie. De hulpverlening moet aandacht hebben voor het hier en nu. Daarom is het de bedoeling dat de aandacht geschonken wordt aan waar de cliënten zich op dit moment mee bezig houden. Dit is gebruik maken van de nieuwe media.
Er zijn verschillende mogelijkheden om een eerstelijnswelzijnszorg te versterken met online tools. Zo heeft CAW Oost-Brabant en het JAC chatten, e-mailen en sociale netwerksites ingezet om hun werking te versterken.
Het introduceren van onlinehulpverlening binnen een organisatie brengt enkele uitdagingen en drempels met zich mee. Het doel van deze bachelorproef is om de drempels binnen CAW Oost-Brabant en het JAC in kaart te brengen.
"The world is becoming too fast, too complex and too networked for any company to have all the answers inside"(Yochai Benkler) |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Jacobs, K. (2016). Onlinehulpverlening door de ogen van de hulpverlener Wat zijn de drempels van onlinehulpverlening binnen CAW Oost-Brabant?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c542493c004c.
|