About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Taalgebruik van niet-taalleerkrachten in de klas

2015
Wouters, Dagmar
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Taal, leren en denken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe kan het onderwijs de taalontwikkeling van leerlingen stimuleren en zo hun leerresultaten verbeteren? Of concreter: op welke manier kunnen niet-taalleerkrachten tijdens hun les aan de taalontwikkeling van hun leerlingen werken? Taalgericht vakonderwijs oftewel contextrijk onderwijs, vol interactie en taalsteun biedt een antwoord op deze vraag.

Mijn afstudeerproject kadert binnen taalgericht vakonderwijs en onderzoekt eerst het taalgebruik van niet-taalleerkrachten aan de hand van een kijkwijzer gebaseerd op de Kijkwijzer Taalgericht Vakonderwijs. De gegevens van de observaties vormen het vertrekpunt voor de didactische suggesties. Deze didactische suggesties stellen de niet-taalleerkrachten in staat om tijdens de les de taalontwikkeling van de leerlingen te stimuleren.

Onderwijst u een niet-taalvak en bent u benieuwd naar de mogelijkheden om taalgericht vakonderwijs binnen uw les te realiseren? Of bent u simpelweg geïnteresseerd in taalgericht vakonderwijs en de praktijk hiervan? Voel u dan vrij om deze bundel te raadplegen.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
WoutersDagmar_20150528_Afstudeerproject-.compressed.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 5625 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Wouters, D. (2015). Taalgebruik van niet-taalleerkrachten in de klas. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271eed8281c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer