About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Identiteit in de popmuziekindustrie

2020
Jordens, Jana
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
Dit onderzoek is een zoektocht naar verbanden tussen identiteit, popmuziek en sociale media. Identiteit komt tot stand door reflectie ten opzichte van de ander, iets wat ook vaak voorkomt bij artiesten in de muziekindustrie. Maar die popsterren zijn zelf, met extra druk van hun management, ook veel bezig met hun imago om hun populariteit te behouden.
Gezien het belang van show en het visuele in deze industrie speelt sociale media hierin ook een grote rol. Deze media brengen echter enkele problemen met zich mee rond schoonheidsidealen en prestatiedruk.
Aan de hand van deze ondervindingen heb ik een alter-ego gecreëerd die een kritische blik heeft op de pop-industrie. Een visuele identiteit met de traditionele media van een popster, maar in een futuristisch en origineel jasje.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1064 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Jordens, J. (2020). Identiteit in de popmuziekindustrie. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154b6eb5f09f7.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer