Samenvatting : Als dichter wil ik leerlingen opnieuw warm maken voor poëzie. Uit mijn onderzoek blijkt dat zowel leerkrachten als leerlingen in het secundair onderwijs steeds minder gemotiveerd zijn om met gedichten te werken in de klas. Ik zoek uit waarom en hoe dit kan veranderen.
Mijn onderzoeksvraag luidt: 'Hoe een leerlijn poëzie in de eerste graad ontwikkelen?’. De leerlijn die ik ontwikkeld heb, speelt in op de noden en behoeften van de leerlingen. De leerlijn telt vijf stappen. Ik streef naar een nieuwe aanpak, gedichten leren benaderen op een andere manier. Elke leerling kan een gedicht eigen maken, op zijn manier, met zijn eigen talent. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Schurmans, A. (2017). Hoe een leerlijn poëzie in de eerste graad ontwikkelen?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c872b7683136e.
|