About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

ADHD en ASS in de klas: leerlingen leren praktische vaardigheden van de studierichting Haarzorg

2023
Marks, Nathalie
Educatieve graduaatsopleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Tijdens mijn stagelessen, ben ik tot de veronderstelling gekomen dat er leerlingen in mijn
klasgroep zitten die meer ondersteuning nodig hebben dan andere leerlingen. Waardoor de
andere leerlingen niet de begeleiding en de aandacht krijgen die ze verdienen.
Deze leerlingen lijden aan de leerstoornis ADHD en ASS. Door deze leerstoornis hebben zij
een gebrek aan concentratie en is het moeilijk voor hen om het gemeenschapsonderwijs te
volgen. Door de invoering van het M-decreet maken deze leerlingen deel uit van het
gemeenschapsonderwijs. Wij als leerkracht, moeten redelijke aanpassingen op maat
voorzien voor leerlingen met een leerstoornis.
Mijn doel voor het onderzoek is het mij als leerkracht zijnde gemakkelijker te maken om deze
leerlingen praktische vaardigheden van de studierichting Haarzorg aan te leren. Ook vind ik
het belangrijk dat de andere leerlingen uit de klasgroep de begeleiding en de aandacht
krijgen die ze verdienen.
Voor de aanpak heb ik meerdere collega’s bevraagd en een observatie gedaan in het
buitengewoon onderwijs.
Voor het ontwerp heb ik gekozen om een stappenplan te realiseren die de leerlingen
zelfstandig kunnen raadplegen tijdens de praktijklessen. Om het stappenplan te
ondersteunen ontwerp ik nog twee legenda’s. Om het ontwerp te realiseren heb ik een
account aangevraagd bij Pivot Point Lab.
Na een introductie door eigenares, Peggy Passage op het leerplatform van Pivot Point Lab.
Ben ik tot een andere conclusie gekomen dan die ik eerst voor ogen had.
Ik wens u veel leesplezier.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 216 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Marks, N. (2023). ADHD en ASS in de klas: leerlingen leren praktische vaardigheden van de studierichting Haarzorg. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be8bef0188be8d90af00c6.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer