About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Storend gedrag tijdens praktijklessen

2023
Pelgrims, Nick
Educatieve graduaatsopleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Voor mijn graduaatsproef ben ik naar mijn stageschool (DIA Aarschot) gestapt met de vraag "rond welk probleem binnen de afdeling hout kan ik een onderzoek doen en een eventuele oplossing aanbieden".

De vakleerkrachten waren het vrij snel eens dat er een probleem optreedt wanneer leerlingen moeten wachten op instructies van de leerkracht wanneer ze niet verder kunnen tijdens de praktijkles. Al snel werd duidelijk dat het GSM gebruik door leerlingen het probleem was.

Hiermee ben ik dus aan de slag gegaan. Ik stelde mezelf de volgende vragen:

Wat is storend gedrag?
Wanneer treed het storende gedrag op?
Welke maatregelen zijn er al genomen tegen dit gedrag?
Waarom vertonen leerlingen dit gedrag?
Wat zegt het schoolreglement over dit gedrag?
Wat zijn volgens de leerlingen oorzaken van hun storend gedrag?
Wat hebben leerlingen nodig om wel hun aandacht bij de les/het werk te houden?
Hoe wordt er momenteel door de leerkrachten gereageerd op het storend gedrag?

Eenmaal ik een antwoord had op al deze vragen kon ik gaan zoeken naar een gepaste oplossing. Het GSM gebruik verbieden tijdens de les zet de hele klas op stelten. Daarom heb ik samen met de vakgroep beslist om de GSM te gaan gebruiken tijdens de lessen.

De projectbundels kunnen worden aangepast met QR-codes zodat leerlingen deze kunnen scannen om extra uitleg of instructievideo’s te bekijken. Ook mogen leerlingen de GSM gebruiken voor het raadplegen van smartschool en het opzoeken van technische tekeningen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 194 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Pelgrims, N. (2023). Storend gedrag tijdens praktijklessen. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188becded0188bed15bdb01e3.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer