About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

De kenniskloof in digitale geletterdheid verkleinen bij lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen

2023
Cools, Karolien
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Samenvatting :
Er is een wereld van verschil tussen computervaardig zijn en niet computervaardig zijn. We noemen dit de digitale kenniskloof en dit is iets wat nog vaak onzichtbaar is in onze samenleving.
Tijdens de pandemie hebben we ondervonden dat er nog steeds een aantal kinderen zijn, vaak in maatschappelijk kwetsbare gezinnen, die geen toegang hebben tot computers of tablets en die niet over de kennis beschikken om deze toestellen te bedienen.
Om dit aan te pakken is een lessenreeks ontworpen die op speelse wijze een basis legt in computervaardigheden voor lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen. Van leren muizen en het toetsenbord gebruiken, organiseren in de verkenner, tekst bewerken en presentaties maken tot zelf een spelletje of 3D-ontwerp maken, het komt allemaal aan bod.
Het doel is om de leerlingen op speelse wijze een gevoel van competentie te laten ervaren bij het leren van deze vaardigheden en ze een streepje voor te geven voor de toekomst.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 152 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Cools, K. (2023). De kenniskloof in digitale geletterdheid verkleinen bij lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8218b16ab8d018b190503e50009.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer