Samenvatting : In het kader van de laatstejaarsstage in de richting Marketing aan de Hogeschool PXL werd dit stagerapport opgesteld. Het doel van de stage is om onze theoretische kennis te toetsen aan de praktijk. In het stagerapport zal de Product Levenscyclus in de automobielsector onderzocht worden. Het stagerapport handelt over de verschillende manieren waarop een bedrijf actie kan ondernemen om de PLC van een product te beïnvloeden. Dit via traditionele media, alsook sociale media. Er wordt een concurrentieanalyse gemaakt om de prijzen van verschillende modellen te vergelijken met de concurrentie en via marktonderzoek wordt gepeild naar de mening van de (potentiële) klanten. Tot slot wordt er een marketingplan opgesteld voor de lancering van een nieuw model in de nabije toekomst. Hierin worden verschillende mogelijkheden van advertising aangehaald en besproken.
TREFWOORDEN:
-PLC
-Renault
-Paesmans
COLLATIE:
78p.
2 bijlagen
STAGEPLAATS:
Bedrijfsnaam: Autogroep Paesmans
Straat en nummer: Gouverneur Roppesingel 2
Postcode: 3500
Gemeente: Hasselt
STAGELECTOR(PXL): Katrien Weytjens
STAGEMENTOR(bedrijf): Erik Denteneer |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Ory, L., Gaethofs, R. (2014). PLC in de automobielsector.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffaf8e0b96.
|