About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs
ETD
Titel : Strips in de les geschiedenis
Auteur :
Neven, Joram
Samenvatting : Voor mijn afstudeerproject kijk ik naar een stripverhaal als een bron waaruit je historische informatie kan halen.
Voor de leerkracht geschiedenis kan het soms moeilijk zijn om de leerlingen te motiveren en geboeid te houden voor het vak. Uit mijn eigen stages heb ik ondervonden dat de aandacht van de leerlingen kan worden getrokken door in de les geschiedenis veel beeldmateriaal te gebruiken. Daaronder vallen ook stripverhalen.
Strips met een historisch onderwerp zijn een geweldige manier om beelden van het verleden te reconstrueren.
In dit afstudeerproject wil ik aantonen hoe je van historische strips gebruik kan maken in de les geschiedenis. Maar het is ook best dat op een didactisch verantwoorde manier wordt besproken waarom nu juist stripverhalen.
Tenslotte kijkt dit werk naar de mogelijke strips die kunnen gebruikt worden en zijn er enkele uitgewerkte lessen met strips die leerkrachten direct kunnen gebruiken in de praktijk.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2014
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
NevenJoram_140606_StripsInDeLesGeschiedenis.pdf 28 MB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Afstudeerproject
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie :
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 19/12/2014 11:04
Laatst gewijzigd : 20/02/2015 17:05
Collecties :
2014
3160030
Secundair onderwijs
Aantal keer bekeken : 5191
Aantal keer gedownload : 690
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer