Abstract : Heel veel leerlingen uit het secundair onderwijs weten niet wat ze na hun opleiding willen doen. Dit heeft grotendeels te maken met het feit dat de leerlingen weinig weten over het aanbod aan instellingen in hun omgeving. Daarom is het belangrijk om hier iets aan te doen en concreet materiaal uit te werken dat de leerlingen en leerkrachten kunnen gebruiken. Waar kan ik terecht met al mijn vragen? Op welke instellingen kan ik een beroep doen? Welke documenten moet ik meenemen? Waarmee moet ik rekening houden? In dit afstudeerproject vindt u de antwoorden op deze vragen terug.
Het doel van mijn project is om de leerlingen en leerkrachten vooruit te helpen door zelf een draaiboek uit te werken die ze later terug kunnen raadplegen. Dit draaiboek is zeker geen statisch gegeven, maar het biedt leerkrachten de kans om zelf een soortgelijke draaiboek uit te werken voor hun omgeving.
Dit werk start met een theoretisch gedeelte waarin ik concreet inspeel op de tekorten die in het verslag van de onderwijsspiegel (2013) geformuleerd staan. Vervolgens wordt er ook uitgelegd hoe “The G-project” tot stand is gekomen en met welke problemen de stad Genk kampt.
Hopelijk loop je na het lezen van dit werk al warm om zelf aan de slag te gaan! |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Hajo, S. (2015). The G-project.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271d89027c1.
|