Abstract : Het beoogde niveau Frans wordt niet behaald door een meerderheid van de leerlingen in
Vlaanderen. Dit probleem wordt voor een groot deel veroorzaakt door een tekort aan
motivatie voor de Franse taal. Het Frans komt dan ook weinig tot niet voor in hun dagelijkse
leefwereld. In dit onderzoek heb ik de krachten van de methoden muzisch taalonderwijs en
taalinitiatie gebundeld om de motivatie voor Frans aan te wakkeren bij leerlingen in het lager
onderwijs. Ik heb 3 lesactiviteiten ontworpen waarbij leerlingen werden ondergedompeld in
het Frans en met muzische werkvormen aan de slag gingen. Deze lessen heb ik uitgetest in
een klas in het 3e leerjaar. Mijn doel was om de leerlingen op een positieve manier te laten
kennismaken met de voor hen nog vreemde taal. Deze lesactiviteiten werden door de
kinderen met enthousiasme onthaald. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Laman, J. (2021). Frans in beeld, drama en muziek Muzisch taalonderwijs taalinitiatie Frans.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8694f7017a86999376010a.
|