About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Re-enactment in het onderwijs. Living history in een les geschiedenis

2016
Higuet, Pieter-Jan
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Dit eindwerk gaat over een nieuwe werkvorm voor het vak geschiedenis. Re-enactment is een hobby dat ontstaan is bij de Romeinen en dat doorheen de eeuwen sterk verandert is. We bespreken deze evolutie en gaan aan de hand van de 10 algemene leerdoelen van geschiedenis onderzoeken of re-enactment toepasbaar is in het onderwijs. Verder gaan we ook de mening vragen aan de leerkrachten en de re-enactors. Uiteindelijk ontwikkelen we ook een educatief pakket dat gebruikt kan worden in de klas.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2040 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Higuet, P. (2016). Re-enactment in het onderwijs. Living history in een les geschiedenis. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c547ce2909ca.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer