About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs
ETD
Titel : Amai, mijn (h)oren !?
Auteur :
Vander Mierde, Saskia
Samenvatting : “Music is to the soul what words are to the mind.”
Isaac Brock

Muziek werkt aanstekelijk. Het kan je opbeuren, ontroeren of je laten nadenken over gebeurtenissen in je leven. Muziek is meer dan een leuke beat. Vaak schuilt er een diepere betekenis achter.

Zoek jij wel eens de betekenis van je lievelingslied op? Of kijk jij zo nu en dan eens aandachtig naar een nieuwe videoclip? Achter een muziektekst schuilt immers vaak meer dan je denkt.

In het afstudeerproject met als titel ‘Amai, mijn (h)oren !?’ krijgt muziek een plaats binnen de klasmuren. Er wordt namelijk onderzocht hoe muziek en een goede doordachte didactische aanpak informatievaardigheden kunnen stimuleren.

Dit project omvat vijf lespakketten (die zowel afzonderlijk als samen gegeven kunnen worden) met steeds een ander lied als vertrekpunt. Om aan te tonen hoe breed de waaier van mogelijkheden is voor dit project werd er gekozen voor een mix tussen bekende en minder bekende nummers, genres en artiesten.

Zoekt u voor uw PAV-lessen een vernieuwende themabundel om de informatievaardigheden van uw leerlingen uit te dagen? Neem dan zeker en vast een kijkje in het afstudeerproject ‘Amai, mijn (h)oren’!
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2015
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Afstudeerproject_VanderMierde.pdf 2 MB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Afstudeerproject
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Niveau : Bachelor
Optie :
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Education
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 19/03/2015 15:34
Laatst gewijzigd : 24/09/2015 12:37
Collecties :
2015
3260063
Secundair onderwijs
Aantal keer bekeken : 6023
Aantal keer gedownload : 924
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer